Monday, December 6, 2010

~ Sarang Buaya Pasir Gudang ~

~ Assalamualaikum WBT ~

Arini nak berkongsi salah satu tempat lawatan baru yg terdapat di Johor Bahru...
iaitu Sarang Buaya Pasir Gudang....
Lawatlah diowg nyer website at SBPG...

Tempat ni baru dibuka dan ramai yg masih belom tahu dan sempat pergi ke sini....
Orang yang memperkenalkan aku tempat ni adalah Ajark...hehehe~~~~~

Kitowg pergi be-3 satu keta...nsib ajark pandai wat keta...klw x memg xsampai la kitowg kesini...
nak harapkan aku ngan jeli....hampeh...ada lesen pon serupa xde lesen...haha~~
Tempat dia memg hujung sgt klw lalu hiway pasir gudang tuh....mula2 ingat sesat....then jln je tros jumpa gak papan tandanyer....nasib.....
Tempat ni dibuka setiap hari kol 9.00 pg smpai 5.00 ptg...

Aritu kitowg smpai kol 4.45 ptg....da nk tutop dah...merayu2 ngan kakak kaunter tuh...
nsib baik dpt la msok gak...pastu nasib kitowg memg baik sbb time tu adalah time nk kasi buaya2 tu mkn...So dptla tgk buaya2 tu ngap daging ayam mentah yg diberi oleh petugas kt situ...memg bestla...

Mula2 petugas tu akan tiup wisel utk bitau diowg waktu mkn...
then muncullah muncung2 diowg dr dlm air...nmpak mata jerk...
pastu petugas tu baling ayam kt tempat lapang...then baru diowg naik utk mkn...
memg pandai buaya2 tu sume...tp ptg tu bnyk yg dah kenyang...
dpt tgk sekor je yg nk mkn...jadiklah....ye tak???
hehehe~~~~

Thanks to Jeli & Ajark sebagai teman bejalan2....
Kitowg same2 enjoys....
weeee~~~
:'D
~ Replika buaya di depan pintu masuk ~

~ Harga tiket rm5..pastu kitowg tunjuk student card, bayo rm2.50 jerk...murah2....jom pegi reramai...weeee~~~~

~ Jeli & Ajark...Thanks guyz.. ~

~ Petugas2 ni ngah bg diowg mkn kt tempat lapang tula...dia ckp umor buaya2 dlm ni lbh kurang 8-9 tahun....da besa la gak....yg penting CHOMEL!!!..weee~~~~~
~ Thanks for All ~


2 comments:

  1. comey la....
    klw dpt pegang lg comey....
    bole snap pic...
    heheheh~~~~~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...