Sunday, May 22, 2011

~ Hari yang Tragis ~

Assalmaualaikum WBT...

21/05/11 (Saturday)

Kes Pertama:
Baby zebra finch aku yg 3 ekor aritu menetas semua MATI!!!...
Sebab????????
SEMUT DURJANA!!!!!~~~huhuhuhu~~~

Sabojela aku...harap2 sgt yg ni dpt survive sbb parents dia memg pndai jg anak...
yg geram tu ptg sebelumnya aku dah cek..memg dah besor...tembolok penoh ngan sekoi...
tup tup pg esok tgk dah hitam kena hurung semut...geram btol...satu mlm je dia kerjakan...
sbb mlm tu hujan lebat...so sarang semut tu pecah kowt & dia curik sekoi & terjumpa nest tu...
memg dah nasib...sabo2.....InsyaAllah ade hikmah nanti...
Petua2 yg dah tau sumer dah try...sesape ade petua tlg bitau ek...
kongsi2 pengalaman...sbb dah kali kedua dahni berlaku...


Kes Kedua:
Button quail aku MATI gak..betina blue breast...
mungkin sbb tempat xsesuai & dia memg cam lemah sikit dr yg lain...
mati gak akhirnyer...sedih aku...
xleh nk ckp ape dah...bnyk sgt dugaan diowg2 ni sumer...
Yang 3ekor tinggal tu ingat nk jual...
tp xtawlah cne...sbb tempat dia memg xsesuai skng ni...
Kesian je tgk...
:'(

~ Nampak x sekoi tu????tu sebenanyer sekoi dlm tembolok baby tu...
abes dikejakan dek semut2 durjana...~

~ Kedua2 pair ni memg kesian....penat2 jaga anak alih2 senang je mati...
mesti diowg sedih cam aku sedih kowt...huhuuhu~~
:'(

~ Ini plak betina blue breast yg mati tu...Tgh wat Proses pengebumian... ~
~ SEDIH!!!!~
~ Thanks for All ~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...