Wednesday, January 9, 2013

~ Lesen Perhilitan ~

Assalamualaikum WBT...

10/01/2013 (Rabu)
Entry Pembuka Tirai untuk Tahun 2013

Arini first time g Jabatan Perhilitan Negeri Johor...
Setelah bertangguh sampai nak dekat 2 bulan...
Sampai gak aku kat sini...

Tujuan nak Renew Lesen Iguana...
Tapi tulah...dah expired nak dekat 2 bulan...
Sepatutnya renew 14 hari selepas expired date...23/11/2012...
Tapi arini baru sempat datang...
so tak settle la...salah aku gak bertangguh...

So kena tggu office call baru leh tahu camne nak settle...
Sama ada aku kena Denda Bayar Kompaun baru renew atau tak...
Tak pun aku kena settle kan kat Perhilitan Selangor dulu baru tukar sini...
Sebab alamat lesen sebelum ni kat Selangor...
Aduiii.......sabojela....

Harap2 settle cepatlah....
Lega aku nanti...
Mudah2an...
Aminnn...
:'D

~ Perhilitan Negeri JOHOR ~
~ Thanks for All ~


4 comments:

  1. saman..saman....hehehehe

    ReplyDelete
  2. ada kawan bagi iguana, lesen da expired 2thn. camne tu nak buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mintak maaf shanim mohd ali...
      lambat reply...

      oh klw camtu, lesen tu boleh try tukar nama...tapi papehal owner lama kena g PERHILITAN utk renew lesen tu semula... yang pasti denda kompaun akan dikenakan sbb lewat... syarat 14 hari expired dah kena renew, klw 2 tahun apatah lagi...

      tapi biasa mereka akan selidik n beritahu berapa kompaun yg akan dikenakan...lepas dah tau...dtg balik PERHILITAN utk bayar dan renew lesen tu...

      lepas tu, baru proses tukar nama dapat diteruskan...
      harap membantu....
      thanks...
      :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...